streda 30. apríla 2014

kobercové boxy

Dnes by som vám rada moji milí ukázala, čo sa dá jednoducho ušiť z koberca. Nie z klasického hrubého, ale z tzv. záťažového koberca, ktorý sa dá ľahko prešiť šijacím strojom. Musím sa priznať, že tentokrát som nerecyklovala a kúsok koberca kúpila, ale možno nájdete niekde odložený zvyšok, ktorý sa bude dať ešte využiť, napríklad na takéto odkladacie boxy. Ja som vyrobila veľký na hračky /návod/ a malý na drobnosti.
materiál:
- záťažový koberec (Baumax, 2,90/m2)
- krajčírska krieda
- nožnice
- meter, pravítko

 
 ...základ tvorí kríž z 2 ks, pričom každý pás má rozmer 42cm x 120cm...

 
...pásy preložíte do kríža a cez stred do štvorca prešijete, tak vznikne dno. Šijací stroj samotné šitie zvládol, dôležitejšie je mať dostatok voľného miesta okolo neho, keďže pásy sú dlhé. No a to je u mňa niekedy problém:), takže všetko okolo preč...
 
 
 
...predtým, než zošijete všetky strany k sebe, nakreslite a vystrihnite na dvoch protiľahlých stranách akoby "ušká"...
 
 
...spojte k sebe vždy dve susedné strany a z vonkajšej strany zošite, asi 0,5cm od kraja, tým sa steny spevnia a budú držať tvar...
 



23 komentárov:

  1. Krásné! Nejradši bych hned běžela koupit koberec....

    OdpovedaťOdstrániť
  2. no a já sháním šedou plsť :-D, to je bomba, opravdu to šlo tk snadno prošít?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej je to ako plsť, len sa mi zdá, že toto je drsnejší materiál ale tenký, takže som ho fakt ľahko prešila, sama som prekvapená. V Baumaxe mali aj hrubší/drahší a tento, takže treba sa orientovať aj podľa ceny:)

      Odstrániť
  3. Super! Škoda, že doma nemáme koberce, ale někdy to určitě vyzkouším:)

    http://ordinary-silly-things.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No veď ani my:), len tie menšie čo ľahko prehodíš na iné miesto a ďakujem Andy!!!

      Odstrániť
  4. Ali, nádhera !!!! Super nápad .... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  5. super nápad a to dvojté dno je bezva.. jsem si říkala jak to zpevnit :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za milé odkazy!