nedeľa 26. júna 2016

výbava pre (ne)plavca

Aktuálna nevyhnutnosť (nielen) na leto k vode, ktorú ocení každá mamička. Jednoduchý župan a lá pončo. Ušiť si ho môžete z toho čo už máte doma (staršie uteráky alebo osušky) alebo si kúpite také, ktoré vám budú vyhovovať farbou, vzorom i veľkosťou.
Ja som uteráčiky kupovala dva s rozmermi 60x135cm a dokopy ma vyšli 8€. Na ich ušitie budete potrebovať len nožnice, kriedu, špendlíky, krajčírsky meter a šijací stroj.

1. uterák preložíte na polovicu...
...a vystrihnete otvor na hlavu. Veľkosť závisí od obvodu hlavy dieťaťa. Ja som strihala 28cm otvor, lepšie je otvor vystrihnúť o 1cm väčší kvôli prišívaniu kapucky...
...z 2. uteráčika si vystrihnete kapucňu a jej výška je odmeraná výška hlavy cca od kľúčnej kosti. Takisto môžete pridať cm na vyše. Ja som vystrihla kapucňu s výškou 30cm. Keďže sa froté uterák viac strapká zašila som ho cikcak stehom (viď. foto) Týmto stehom som zošívala i prišívala všetko (viď. foto nižšie)...
...kapucňu potom prišpendlíte a všijete do otvoru ponča a je to. 
...a keďže som zástancom využitia všetkého materiálu a vytvárania tak čo najmenšieho odpadu, zo zvyšného kúska uteráka vznikol vankúšik keby si bolo treba oddýchnuť a batôžtek, do ktorého si všetko potrebné  dieťatko zbalí.

7 komentárov:

  1. Parada, máme doma jeden originál (ani nevím, kde se tu vzal), ale je o něj příliš mnoho zájemců (4), takže díky za návod a jdu na to!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super! Určite využijete pri takom počte záujemcov :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super! Určite využijete pri takom počte záujemcov :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja sa už musím naučiť šiť! obdiv!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za milé odkazy!